عكسهاي بهار

طبيعت,عكس طبيعت,تصاوير طبيعت,عكسهاي طبيعت,عكس فصل پاييز,عكس فصل زمستان,عكس جنگل,عكسهاي دريا,عكس دشت هاي گل,عكس هاي مناظر طبيعت

عكسهاي بهار

بهار: اولين فصل از فصل هاي مناطق معتدل است. در نيمكره شمالي زمين، اين فصل منطبق با سه ماه حمل، ثور و جوزا است.

بهار

بسياري از مردم فصل بهار را آغاز زندگي دوباره طبيعت مي دانند. در فصل بهار حيواناتي كه داري خواب زمستاني هستند از خواب زمستاني بيدار شده و همچنان درختان از خواب زمسناتي هوشيار شده و رشد متو قف شده را در بهار دوباره آغاز مي كنند.

فصل بهار فصل گل و جوانه است. درختان از پس زمستان سرد شكوفه مي دهند و بوسيله زنبورها گرده افشاني مي كنند. حيوانات نيز در اين فصل شروع به توليد مثل مي كنند.

فصل بهار كه شروع آن با روييدن چمن ها با شكوفه سبز شدن درختان و گياهان و شكفتن گلها همراه مي باشد با معتدل شدن هوا در اين فصل كشت و كار شروع مي شود يعني فصلي كه مدت شب و روز آن مساوي هواي آن معتدل و مطبوع طبيعت زيبا و قشنگ كه هر انساني را به شادي و خوشحالي باز مي دارد و دهقان كشت گندم زار و باغبان از تماشاي رشد كاشت گياهان خود لذت مي برد.

در ثور و جوزا كه اين دو ماه هم از فصل بهار است آرام آرام هوا رو به گرمي رفته، ميوه هاي درختان بخصوص گيلاس، زردآلو پخته يا مي رسند و ما آدميان علاوه بر زيبايي هاي گفته شده ازخوردن ميوه ها و نعمت هاي خدا استفاده مي بريم همواره تشكر و سپاس گزاري مي كنيم و سر تعظيم و احترام فرود مي آوريم. از عبادت و انجام نماز و روزه و ساير دستوراتي كه بوسيله پيغمبران براي آسايش ما بندگان فرموده كوتاهي نكرده و نخواهيم كرد.

بهار

در فصل بهار باران هاي بهاري مي بارد، دشت و صحرا سبز و زيبا براي چراي دام ها آماده مي شود و همزمان يخ كوه ها بر اثر گرم شدن هوا آب مي شود و درياها، جوي ها، نهرها براي آبياري طغيان مي كنند و تالاب ها، جهيل و كول ها براي شناي پرندگان آبي پر از آب مي شوند.

فصل بهار نيز فصل پاك كاري و تازه كردن طبيعت از آشغال ها است و مردم با تمدن اكثريت كشور هاي دنيا برايشان عرف و عادت شده است كه روزهاي هفته اول فصل بهار با كار هاي حشر نهال شاني، گل و گياه شاني در باغ، باغچه، جاده و احاط حويلي ها و هم به پاك كاري جوي و جويچه ها و نهرهاي شهر و دهات خود را از وجود گل و لاي، خس و خاشاك رها شده زير برف زمستاني تميز و مرتب مي كنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.